Agnieszka Falborska 2 miesiące temu

Uzupełnianie potasu w organizmie

Bardzo dużo trenuję i podczas aktywności pocę się. Wiem, że tracę wtedy również elektrolity, więc chciałbym się dowiedzieć, jak uzupełnić potas.

Odpowiedź

Jednym ze sposobów na uzupełnienie potasu są napoje izotoniczne. W ich składzie znajdziesz potas, sód czy magnez. Mowa tu zarówno o klasycznych napojach kupowanych w sklepie, jak i o proszkach do samodzielnego rozrobienia w wodzie. Dobrym źródłem potasu są również banany, awokado, pomidory, ziemniaki, suszone morele, nasiona roślin strączkowych (soja, soczewica), kasza gryczana, płatki owsiane czy kakao. Warto zadbać o to, by takie produkty bogate w potas na co dzień gościły w diecie. Doraźnie można także zastosować preparaty apteczne, które często są używane w przypadku biegunek czy wymiotów i pozwalają uzupełnić elektrolity.

Treści zawarte w Serwisie mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny i w żadnym wypadku nie zastępuje konsultacji medycznej. W celu dokładnej diagnozy zalecany jest kontakt z lekarzem.

© 2021 Welbi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Serwis welbi.pl ma charakter edukacyjny, nie stanowi i nie zastępuje porady lekarskiej. Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie, jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu, który nie prowadzi działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń zdrowotnych w rozumieniu art. 3 ust 1 ustawy o działalności leczniczej.