Zdrowy sen

Sen jest kluczowym czynnikiem zapewniającym regenerację organizmu. Nawet niewielka deprywacja negatywnie wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne. Niestety liczba osób cierpiących na problemy z bezsennością lub częstym wybudzaniem się w nocy stale rośnie.

Zdrowy sen to zdrowy organizm

Lekarze podkreślają, że najbardziej efektywny czas spania wynosi od 7 do 8 godzin na dobę. Wówczas organizm się regeneruje, spowalnia się praca jelit i serca, a w mózgu zachodzi proces konsolidacji pamięci. Znaczenie ma jednak nie tylko ilość snu, ale też jego jakość. Podpowiadamy, co robić, by szybko zasnąć, jak można zadbać o właściwą higieną nocnego wypoczynku i wspomóc organizm, wprowadzając go w stan wyciszenia za pomocą np. medytacji lub jogi.

Problemy ze snem

Kłopoty ze snem mogą pojawić się na każdym jego etapie i niezależnie od wieku. W naszych tekstach szczegółowo wyjaśniamy m.in.:

  • jakie są przyczyny bezsenności,

  • jakie są rodzaje faz snu,

  • jak odzyskać siły po nieprzespanej nocy,

  • czym jest paraliż senny,

  • jak radzić sobie z lękami nocnymi u dorosłych i dzieci,

  • czym jest narkolepsja,

  • jakie są przyczyny mówienia przez sen.

Zdrowy sen jest podstawą życia człowieka, dlatego warto zatroszczyć się o jego jak najlepszą jakość. Wprowadzenie kilku drobnych zmian może znacznie poprawić komfort nocnego wypoczynku, a tym samym polepszyć samopoczucie po wybudzeniu się.

Najnowsze

© 2021 Welbi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Serwis welbi.pl ma charakter edukacyjny, nie stanowi i nie zastępuje porady lekarskiej. Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie, jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu, który nie prowadzi działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń zdrowotnych w rozumieniu art. 3 ust 1 ustawy o działalności leczniczej.